2026. augusztus 11., kedd

Hiteles tájékoztatás, közösségformáló vélemények

Marosvásárhely

Segít az étcsokoládé

  • 2014-07-09 15:29:42

  • MTI

Étcsokoládé fogyasztása segíti a láb artériás betegségében szenvedő 60 éven felülieket abban, hogy hosszabb ideig és gyorsabban legyenek képesek járni.

Étcsokoládé fogyasztása segíti a láb artériás betegségében szenvedő 60 éven felülieket abban, hogy hosszabb ideig és gyorsabban legyenek képesek járni – derítették ki a római Sapienza Egyetem kutatói.

Perifériás érbetegségben szenvedő 60 év felettiek körében végzett vizsgálatukban az olasz szakemberek kimutatták, hogy étcsokoládé elfogyasztása után két órával a résztvevők nagyobb távolságot tudtak megtenni, hosszabb ideig voltak képesek járni.

Ebben a betegségben beszűkülnek a láb perifériás vénái, és hatással lehet a has, a kezek és a fej vérellátására is. A csökkentett véráramlás fájdalmat, görcsöket, a láb és a csípő fáradtságát okozza járás közben.

A tanulmány készítésébe bevont 14 férfi és hat nő – 60 és 78 év közötti betegek – segítség nélkül tudott járni az étcsokoládé elfogyasztása után, ám ha tejcsokoládét ettek, annak nem volt semmilyen hatása. Az Amerikai Szívtársaság folyóiratában közzétett tanulmányukban a kutatók úgy vélték, hogy a kakaóban található polifenolok csökkenthették a szövetkárosodást, javították a véráramlást a perifériás artériákban – olvasható a The Daily Telegraph brit napilap honlapján.

A betegek járását futópadon vizsgálták reggel, majd két órával 40 grammnyi csokoládé elfogyasztása után. A teszt során használt étcsokoládé 85 százalékos kakaótartalmú volt, azaz igen gazdag polifenolokban. A tejcsokoládénak 30 százalék alatti volt a kakaótartalma, azaz kevesebb polifenolt tartalmazott.

Az étcsokoládé elfogyasztása után a betegek átlagban 15 százalékkal hosszabb ideig és 11 százalékkal nagyobb távolságot tudtak megtenni, mint a reggeli mérések során. Sem a távolság, sem az idő nem javult, ha tejcsokoládét ettek.

Bár a javulás mérsékelt volt, ezeknek a betegeknek az életminőségére fontos hatást gyakorolt – idézte Lorenzo Loffredót, a római egyetem kutatóját, a tanulmány társszerzőjét a brit lap. A nitrogén-monoxid szintje, mely összefüggésben van a jobb véráramlással, magasabb volt az étcsokoládét fogyasztók vérében. (A nitrogén-monoxid fontos szerepet játszik a sejtmozgásban, sejtlélegzésben.) Megfigyelések és más laboratóriumi kísérletek alapján a kutatók úgy vélik, hogy a magasabb nitrogén-monoxid-szint lehet a felelős a perifériás vénák kitágításáért és a járóképesség javulásáért.

Hogy vinné el a fekete mentő! 47 perccel korábban

A Citadin Prest lesz az építő 47 perccel korábban

Erről jut eszembe 47 perccel korábban

Rollernagyi 47 perccel korábban

Közönségszolgálat 47 perccel korábban

Rigmány rejtett ékköve 47 perccel korábban

Újabb áldozata van a Marosnak 47 perccel korábban

Hírek, rendezvények 47 perccel korábban

4keréken 47 perccel korábban

A csend kolostora 3 héttel korábban

Ahol a múlt ma is otthon van 2 héttel korábban

Díszbe öltözött a város 2 héttel korábban

Ákosfalva 2 héttel korábban

Enikő receptjei 3 héttel korábban

Ez a weboldal sütiket használ

A jobb szolgáltatás nyújtásának érdekében sütiket használunk. Az oldal jobb felhasználása érdekében kérjük, fogadja el a sütiket. További információ itt: Adatvédelmi tájékoztató